Jak inaczej przekonać do usługi czy towaru aniżeli przekonując przypuszczalnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
Kaizen Media
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale także pozwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, wobec tego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Obecnie reklamą interaktywną równie przyzwoicie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca mógł samodzielnie zaprojektować swój osobisty smak deseru, łącząc pojedyncze jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni najlepszą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie łączyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby konsument, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, ale cały cykl narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on poprawny technicznie i prosty.